Sabtu, 4 September 2010

Begini rasanya…hatiku sengsara…ceh…poyo jer aku nie..tajuk kita ari nie adalah kuda belang…kuda belang??!!apa yg anda merapu…sebenarnya baru saja mendenar lagu kudaku berlari….x tau lak wujudnya lagu tu…agak lawak kedengaran di halwa telinga sayaaaa….tajuk kita ari nie adalah majlis khatam alquran yang baru saja berlangsung di sekolah tercinta saya semalam,,,tercinta???huh!!kalian tau x…kami kene bersesak bagai sang burung merak…ceh…sebenarnya bagaikan ikan sardin…saya rasa agak marah pada ustaz yang kendalikan majlis tu….kami bukannya ada 10 orang….kami ada sejuta…ceh…keterlaluan lah tu…mungkin lebih kurang 200 orang sahaja…pada mulanya saya dan rakan2 terpaksa duduk di kerusi kantin kerana jumlah yg terlalu padat…anda tau x tempat duduk kami panas??!!!tiada sebarang angin yang ingin menjelajah tempat duduk suci kami..oleh kerana tidak tahan…kami tukar tempat duduk…tempat duduk baru kami di bawah kipas…namun memang nasib malang si pak lebai…saya duduk depan cikgu yang sedang mengayunkan kaki…lalu beg saya terkena gegaran yang dahsyat…walaupun saya ketawa begitu riang dengan iman..namun saya terpaksa menahan rasa gegaran itu….iman???dia bukannya sedar ada gempa bumi kat belakang saya….asyik sangat membuat regangan mulut bergelak tawa…oh ya…khatam quran tadi…tiada kembar polan…saya fikir ada!!!nasyid??!!!berlatih bagai nak rak….buat persembahan satu lagu jer…cis!!paling saya suka sewaktu lakonan…mardi…mardi…mardi???!!!bantai jer mardi…saya x dgr sgt kerana saya duduk belakang skali….hanya mendengar omelan para guru…lagu afgan tu seronok gak…hakhak…mau mendengar di you tube lagi!!mengapa kali ni nukilan saya begitu panjang…dh r…penat saya!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan