Selasa, 21 Disember 2010

percutian

percutian?? ya, bercuti. saya bercuti ke kota A famosa. kota jajahan british itu!! eh, betol ker british?? err. saya hanya bantai. sejarah. saya mmg lemah bab tu. eh, dh belajar ke negeri melaka?? ceh, melampau la tu. mau puan marzitah dtg dgn parang tersisip di pinggang.

sapanjang perjalanan, saya hanya membisu seribu kata. tapi yg sebenarnya saya sdg mengunyah chewing gum dg npalbagai gaya. sehinggakan mulut saya tercabut lalu tergolek kebawah. haha. x de ar. karut!

kira2 pukul 2 ptg, kereta saya dgn megahnya meluncur laju masuk ke kawasan famosa. saya melihat kawasan di situ sudah disiap kan dgn begitu rapi sempena krismas. kelihatan rusa sdg makan, duduk dan pelbagai lagi. x lama kemudian kedengaran suara garau


"santa mesti x nak dtg sini. ye r asal dtg jer rusa dier kener sumpah."

siapa yg bersuara tu? . ceh, abg saya jer sebenarnya. saya fikir dia tidur disebelah saya rupa-rupanya dgn mata yg terbuntang menengok ke arah rusa-rusa palsu tu. kalau rusa tu ternampak muka abg saya, mau hidup rusa tu. hakhak. gurau wei!! lalu dgn kepala yg agak mengantuk dan agak bererabai, akhirnya saya sampai ke tempat penginapan yg amat dinantikan!! dipersembahkan:


villa de armour


sebenarnya x derlah bez sgt villa tu. kerana kerana... bilik dier terlalu besar buat saya yg diarahkan tidur sorang2. terlalu besar. dahla rumah dier dicat pink. ya, pink rakan!! mmg berdukacita. namun apabila mata betembung dgn sepasang mata itu. haelah! yaa, saya bertembung dgn sebuah kolam renang yg terletak elok di hadapan villa itu. Wah!! saya x perlu ke mana-mana untuk berenang. Tiba-tiba saya jatuh hati.


ok,abaikan ttg kolam renang itu. pada waktu malam, saya mengambil keputusan muktamad untuk tidur dibilik ibu dan ayah saya yg sememangnya lebih besar dari bilik saya. hoho!!

keesokan hari:

waktu pagi saya berbasikal di kawasan perumahan villa itu. kau tau wei, x der kereta lalu pon!! yang saya betembung dgn orang berjogging. wah, masayarakat disini, hidup sihat! huh, tgk saya yg termengah-mengah mengayuh basikal naik bukit, saya agak malu dgn diri. berbeza pulak dgn abg saya yg dh hilang dari pandangan saya. dier hanya tersenyum ke arah saya. ah, x senyum pon!

waktu malam, saya masuk ke koboi town!

saya tgk persembahan disana, rasanya padu mula dier ckp italy! hei aku melayulah! ckp r bahasa melayu. lalu dier membalas." KITA SATU MALAYSIA MAA" oh. saya termalu sendiri. lalu saya melihatlah persembahan gajah yg busuk. ada pulak budak cina kat dpn saya nak kasi makan kat gajah busuk tu, lalu gajah tu pon dtg hampir dgn kami, ya allah sya rasa saya boleh pengsan kala tu!! pastu budak kecik tu pegang2 lagi belalai gajah tu. huh, anak kecil! apa mereka tau!


lupakan lah cerita percutian saya. ni saya x puas ati ni. saya dah jadi makcik. ok, saya x amek kesah sgt kalau anak seara saya tu umor 1/2 tahun. ni 15 tahun!eh, 15 ker 16 ?? ah,biarlah. huh, tahun ni terlalu banyak jejak kasih! mengapa anak saudara saya lebih tua dari saya.?! why?! ah, saya tau. dier pon pasti x dpt terima saya lebih muda dari dier. hah! baik kau hilangkan bayang2 kau dari mata aku wahai anak sedaraku! perkataan makcik menghantuiku!! oh, tidak. saya mau ambil pil khayal sebenatar.ceh. bai!! saya nak g berperang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan