Khamis, 7 Jun 2012

shut up and read

Guys, come on. janganlah jealous kat aku. Ceh tetiba kan. Aku nak kasi tahu sama kamu semua kalau aku rasa bersyukur nak mampus lah aku lahir 9 januari. Haha selama ni kemain lagi aku merungut kenapa aku lahir bulan januari. Yela korang fikirlah kan. Berapa kerat sangat kawan korang tu lahir bulan januari. Ada lebih lima orang ?takkan? Waktu aku kecil, aku nak selalu fikir yang aku nak lahir bulan mac. Ya allah weh bulan mac kemain ramai lagi. Waktu aku darjah tiga lah, selang 2 hari je aku dapat jajan sempena hari jadi diorang. Tapi bulan mac sajalah. januari ? jangan harap. Aku sorang je dulu. Tu pun mendiamkan diri waktu birthday. Punyalah kedekut aku nak keluarkan duit seposen belikan korang jajan. Ya pukullah aku. Tapi tapi tu semua hanyalah sejarah. Sampai lah sekolah menengah, ada sorang lahir 6 januari. baguslah. terima kasih abang jimi.






Mempersembahkan si jimi. Mangsa buli kami di sekolah. Kitorang berpakat panggil dia abang. Biar dia stress. Memang tu pun tujuan aku. Tapi tapi aku rasa gembira gila lahir 9 januari sebab eijat pun lahir 9 januari. Indah bukan ? okay aku dah menggila kat sini. Thanks eijat sebab mengembalikan keyakinan aku. ayat memang mintak lempang 10 kali. wah jam hampir menunjukkan pukul 2.30 pagi. Nampaknya masa untuk aku merangkak ke katil. Nanti bergegar rumah besok waktu mama kejutkan aku. Aku ni dahlah jenis menyahut sekali pastu tarik selimut. Dalam 2 jam baru bangun. Sikat rambut pastu pura-pura dah lama bangun. Taktik lama. Bila mama tanya dah kemas bilik ke belum, berlari ke ruang tamu and duduk kat penjuru rumah. Buat muka fobia sikit. tipu jer. Bila mama tanya dah kemas ke belum, buat muka selamba kucing. Nampak mama tengah goreng nugget curi satu nuggget. curi lagi lagi dan lagi. Akhirnya tinggal beberapa ketul. Aku ingat lagi aku curi tempe. Mak aku tanya sapa ambil tempe, aku tak mengaku kot. Nakal ya kamu afiqah. oklah bai. Besok nak tengok wayang. Lailai cerita piranha. Tunggulah ulasan seterusnya dari prof. Afiqah hazwani Madya hassan. Bantai curi nama pengarah filem.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan